Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

راهنمای سفر به بالی | بهترین زمان سفر به بالی

بالی یکی از معروف ترین جزیره‌های مجمع الجزایر اندونزی است. این جزیره خانه فرهنگی باستانی بوده که به خاطر مهمان نوازی گرم خود مشهور است. در طول سال‌ها، ظرافت و جذابیت بالی و مردم آن باعث شده تا این جزیره کوچک اندونزی ستایش و ادای احترام زیادی داشته باشد.  مناظر متنوع از تپه‌ها و کوه‌ها، خطوط ساحلی ناهموار و سواحل شنی، تراس‌های برنج سرسبز و دامنه‌های آتشفشانی، همگی پس‌زمینه‌ای زیبا از فرهنگ رنگارنگ، عمیقاً معنوی و منحصربه‌فرد آن را ارائه می‌دهند و در واقع بالی ادعای جدی بهشت روی زمین بودن را دارد. راهنمای سفر به بالی را بخوانید که با خواندن آن قطعا چمدان‌های خود را بسته و بلیط خود را رزرو خواهید کرد.

سفر به بالی؛ بازدید از بهشتی فراموش نشدنی

بالی یکی از استان‌های اندونزی است که تقریباً 153 کیلومتر عرض و 112 کیلومتر ارتفاع دارد و مساحت آن تقریباً 5780 کیلومتر مربع (2231 مایل مربع) است. این استان شامل جزیره بالی و چند جزیره کوچکتر همسایه مانند Nusa Penida، Nusa Lembongan و Nusa Ceningan است.  دنپاسار بزرگترین شهر و پایتخت بالی بوده و در جنوب بالی واقع شده است که در 1 مایلی (1.6 کیلومتری) شرق جزیره جاوه قرار دارد و توسط تنگه باریک بالی از هم جدا شده است. 

مکان و نقشه بالی

  • بالی یک مقصد محبوب برای تعطیلات است و بسیاری از مردم نام آن را شنیده‌اند، اما افرادی هستند که هنوز می پرسند "بالی کجاست؟"
  • بالی جزیره‌ای در اندونزی است و در ۸ درجه از خط استوا در دریای جاوه قرار دارد.
  • موقعیت بالی 4555 کیلومتر (2830 مایل) از استرالیا است و بین جزایر لومبوک و جاوه اندونزی واقع شده است.
  • بالی یکی از استان‌های اندونزی است که تقریباً 153 کیلومتر عرض و 112 کیلومتر ارتفاع دارد و مساحت آن تقریباً 5780 کیلومتر مربع (2231 مایل مربع) است.
  • و دنپاسار بزرگترین و پایتخت بالی است و در جنوب بالی واقع شده است.
  • بالی در شمال استرالیا، جنوب مالزی، جنوب شرق سنگاپور و جنوب غرب اندونزی واقع شده است.
  • بالی تقریباً 4.22 میلیون نفر جمعیت دارد که اکثریت مردم از دین هندوئیسم بالی پیروی می‌کنند و بقیه پیرو مذهب عمدتاً اسلامی هستند، اگرچه ادیان دیگری از جمله مسیحیت نیز در این جزیره مشاهده می‌شود.
  • اقوام اصلی بالی شامل بالی، جاوه، مادور و بالیگا می باشد.
  • بالی بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین مقصد گردشگری اندونزی است و با هنر، فرهنگ و صحنه‌های تفریحی بسیار پیشرفته‌اش، سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند.
  • مناطق اصلی بالی عبارتند از Ubud، Kuta، Seminyak، Legian، Nusa Dua و Sanur. نزدیک به مرکز بالی، اوبود به عنوان مرکز فرهنگی جزیره در نظر گرفته می شود، در حالی که کوتا در جنوب مقصد مهمانی بالی است.
  • Seminyak یک مقصد ساحلی جنوبی است که یک مرکز توریستی مهم است، همانطور که Legian کمی بیشتر در جنوب است.
  • Nusa Dua در ساحل جنوب شرقی واقع شده است و فضایی مرتفع را ارائه می دهد در حالی که سانور به آرامش مطلق و تجمل در خارج از دنپاسار می‌بالد.
  • با چنین ثروتی از تاریخ، هنر، فرهنگ و جاذبه های طبیعی دیدنی، سوال مهمی که باید پرسید این نیست که بالی کجاست؟ بلکه "چه زمانی می توانم به بالی بروم؟"

تاریخچه بالی

تاریخچه بالی دوره‌ای از پارینه سنگی تا امروز را در بر می‌گیرد و با مهاجرت مردم و فرهنگ‌ها از سایر نقاط آسیا مشخص می‌شود. در قرن شانزدهم، تاریخ بالی با ورود اروپایی‌ها تحت تأثیر غرب قرار گرفت و پس از یک دوره طولانی و دشوار استعماری تحت سلطه هلندی‌ها، به نمونه‌ای از حفظ فرهنگ‌های سنتی و یک مقصد گردشگری کلیدی تبدیل شد.

گردشگری بالی

هر ساله میلیون‌ها گردشگر برای تفریح به بالی می‌آیند. این جزیره حتی از هدف خود برای جذب 3.1 میلیون گردشگر فراتر رفت و چند سال پیش به 3.27 میلیون نفر رسید.

اما دقیقا چه زمانی بالی مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گرفت؟

طبق اولین اطلاعات منتشر شده توسط دفتر رسمی هلند، در سال 1924، 213 گردشگر از بالی بازدید کردند.

جغرافیای بالی

در میان 17500 جزیره در سراسر مجمع الجزایر اندونزی، بالی یکی از 33 استان جمهوری اندونزی است. بزرگترین کشور مجمع الجزایر جهان، از 2,000,000 کیلومتر مربع خشکی با زنجیره ای از جزایر به وسعت بیش از 500,000 کیلومتر از سوماترا تا پاپوآ تشکیل شده است و آبهای سرزمینی بیش از 5,000,000 کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد.

  • جزیره بالی که بین جاوه و لومبوک واقع شده است، در 8 تا 9 درجه جنوب خط استوا با دریای جاوه در شمال و اقیانوس هند در جنوب قرار دارد.
  • بالی مساحتی معادل 5636 کیلومتر مربع یا 0.29 درصد از اندونزی را پوشش می‌دهد که طول آن فقط 90 کیلومتر از محور شمال به جنوب و کمتر از 140 کیلومتر از غرب به شرق است.
  • دریای بالی شمالی که به سه ناحیه آبی تقسیم شده است، حدود 3168 کیلومتر مربع، شرق حدود 3.350 کیلومتر مربع و غرب حدود 2982 کیلومتر مربع است.
  • دریای بالی 9500 کیلومتر مربع مساحت دارد. دریای بالی شمالی در امتداد خط ساحلی بوللنگ، دریای بالی شرقی در امتداد خط ساحلی Karangasem قرار دارد.

آب و هوای بالی

بالی که فقط 8 درجه جنوب خط استوا قرار دارد، آب و هوای نسبتاً یکنواختی در تمام طول سال دارد. میانگین دمای سال در حدود 30 درجه سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) با سطح رطوبت حدود 85٪ است. دمای روز در ارتفاعات پایین بین 20 تا 33 درجه سانتیگراد (68 تا 91 درجه فارنهایت) متغیر است، اما دما با افزایش ارتفاع به طور قابل توجهی کاهش می یابد. بادهای موسمی غربی تقریباً از اکتبر تا آوریل در محل است و این می تواند باران قابل توجهی را به خصوص از دسامبر تا مارس به همراه داشته باشد.

دین بالی

بر خلاف اکثریت اندونزی با اکثریت مسلمان، حدود 83.5 درصد از جمعیت بالی به هندوئیسم بالی پایبند هستند که به عنوان ترکیبی از باورهای محلی موجود و تأثیرات هندو از سرزمین اصلی آسیای جنوب شرقی و جنوب آسیا شکل گرفته است. ادیان اقلیت شامل اسلام (13.37%)، مسیحیت (2.47%) و بودیسم (0.5%) است. باورها و اعمال کلی آگاما هندو دارما آمیزه‌ای از سنت‌های باستانی و فشارهای معاصر است که توسط قوانین اندونزی اعمال می‌شود که تنها باور توحید را تحت ایدئولوژی ملی پانکا سیلا مجاز می‌دانند.

زبان بالی

زبان بالی و اندونزیایی رایج ترین زبان ها در بالی هستند و اکثریت قریب به اتفاق مردم بالی دو زبانه یا سه زبانه هستند. رایج ترین زبان گفتاری در اطراف مناطق توریستی اندونزیایی است، زیرا بسیاری از مردم در بخش توریستی تنها بالیایی نیستند، بلکه مهاجرانی از جاوه، لومبوک، سوماترا و سایر نقاط اندونزی هستند. 

سبک زندگی بالی

جمعیت بالی با بیش از 3000000 نفر در سراسر جزیره پراکنده شده است، از جمله در جزایر کوچکتر Nusa Penida، Nusa Ceningan، Nusa Lembongan، Serangan و جزیره Menjangan.اکثریت قریب به اتفاق مردم بالی هندو هستند، با تعداد فزاینده ای از غیر هندوها که از نزدیکترین جزایر همسایه جاوه و لومبوک مهاجرت می کنند. مناطق ساحلی در جنوب پرجمعیت ترین منطقه با بیش از 370000 نفر در مشاغل مختلف در پایتخت دنپاسار است.

جشنواره و رویدادهای بالی

در طول سال، تعدادی فستیوال بر اساس تقویم‌های سنتی به صورت محلی یا در سراسر جزیره برگزار می‌شود.سال نو هندوها، نیپی، در بهار با یک روز سکوت جشن گرفته می شود. در این روز همه در خانه می‌مانند و گردشگران تشویق می‌شوند (یا ملزم می شوند) در هتل های خود بمانند. در روز قبل از سال نو، مجسمه‌های رنگارنگ و بزرگ از هیولاهای اوگواگوه رژه می‌روند و در نهایت در عصر می‌سوزند تا ارواح شیطانی را از خود دور کنند. سایر جشنواره ها در طول سال توسط سیستم تقویمی pawukon بالی مشخص شده است.

حمل و نقل بالی

بالی به عنوان یکی از مقاصد تعطیلات در جهان، بهشتی است که باید تجربه کرد. به عنوان یک جزیره اندونزی که به خاطر کوه های آتشفشانی جنگلی، شالیزارهای نمادین برنج، سواحل و صخره های مرجانی شناخته شده است، مقصدی است که همه دوستش دارند. مطمئن شوید که بهترین بالی را تجربه کرده اید و مطمئن شوید که دقیقاً می دانید چگونه مسیر خود را در اطراف این جزیره زیبا طی کنید. از تاکسی گرفته تا خودروهای شخصی و موتورسیکلت، ما راحت‌ترین و آسان‌ترین راه‌ها را برای سفر در سراسر جزیره دنبال کرده‌ایم، بنابراین نیازی نیست.

سفر به بالی با تور بالی

با این اطلاعات داده شده چنانچه قصد سفر به بالی دارید می‌توانید تور بالی را رزرو کرده و نسبت به سفر به این جزیره اقدام نمایید. 

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.